NL EN DE

DAF breidt aanbod in constructiesegment verder uit

07 mei 2019 Allers  /  Allers-Allround  /  Nieuws  /  DAF breidt aanbod in constructiesegment verder uit

Nieuwe chassisvarianten, nieuwe assen

 

Om vervoerders nog beter een voertuig op maat te kunnen bieden, breidt DAF Trucks haar leveringsprogramma uit met een aantal nieuwe voertuigconfiguraties, waaronder een 8×4 bakwagen met dubbel aangedreven tandem en gestuurde naloopas. Tegelijkertijd introduceert de Nederlandse truckfabrikant een in eigen huis ontwikkelde en geproduceerde 10-tons vooras, alsook een volledig nieuwe 7,5 tons sleepas. De vernieuwingen onderstrepen de ambities van DAF om verder te groeien in het segment van de bakwagens – en met name in dat van de bouwvoertuigen.

 

– Assenprogramma verder uitgebreid
•Nieuwe 10-tons vooras
– Voorkomt overbelading bij deellading
-Voor toepassing zware laadkranen direct achter cabine
•Nieuwe 7,5-tons sleepas
– Gegoten, ultra-stijf aslichaam
– Lager gewicht
– Statische belastbaarheid van 26 ton

 

– Nieuwe voertuigconfiguraties
•CF en XF 8×4 FAW bakwagen met dubbel aangedreven tridem en gestuurde naloopas
– Bruto laadvermogens tot 27 ton
– Uitstekende manoeuvreerbaarheid
– Zeer korte draaicirkel
•CF 10×4 bakwagen met dubbel aangedreven tandem en gestuurde voorloopas
– Kipper chassis voor zware inzet
– Conversie door Estepe
– GVW 49 ton
– Netto laadvermogen circa 30 ton
•8×2 bakwagen met twee gestuurde voorassen en gestuurde naloopas nu ook leverbaar als XF
– GVW 37 ton

 

– XF 8×4 FTM trekker voor speciaal transport
•Combinatiegewichten tot 120 ton
•Technische draagvermogen van 41 ton

 

– DAF Services bieden ondernemers in bouwsegment maximale transportefficiency

“2018 was voor DAF een historisch jaar”, stelt Richard Zink, directeur Marketing & Sales en lid van de Raad van Bestuur van DAF Trucks. “We sloten het jaar af als het tweede truckmerk van Europa met een marktaandeel van 16.6% in de zware klasse, waren marktleider in niet minder dan 7 landen, produceerden een recordaantal van 67.000 trucks en waren opnieuw het grootste importmerk in Duitsland – de grootste truckmarkt van Europa. Bovendien is DAF in Europa al sinds jaar en dag onbetwist marktleider in het trekker-segment.”

De ambitie is om nóg verder te groeien. Zink: “Daarom gaan we ons nog nadrukkelijker positioneren in het segment van de bakwagens en bouwvoertuigen. Dáár zit voor DAF groeipotentieel. We hebben een ijzersterk aanbod robuuste chassis en assen, efficiënte aandrijflijnen en comfortabele cabines. DAF levert voor elke inzet de beste truck.”